wtorek, 18 lutego 2014

W naszej szkole są książkowe mole

Gdy jeszcze nie umiałam czytać, robiła mi to moja mama. Teraz gdy już umiem, jestem do tego zmuszana, chociaż czasami czytam z własnej woli i powoli zaczyna mi się to podobać. Najczęściej czytam książki detektywistyczne. Teraz zaczęłam czytać: "TRZY PAULINY I DUCH W ZAMKU" autorki Barbary Wendelken. Moja mama zawsze wypożycza z biblioteki dwie książki, dla siebie i dla mojej babci. Najchętniej czyta książki obyczajowe, nie lubi romansów, tak samo jak moja babcia. Mój tata woli słuchać audiobooki, a dziadek lubi gazety. Za zadanie mam zachęcić wszystkich do przeczytania książki „Mikołajek” autora Rene Goscinny. Spodoba Wam się, bo to zabawna książka. Każdy rozdział opisuje inną przygodę. Jeden z rozdziałów opowiada o tym, że Mikołajek ze swoim stryjem wybrał się do opery. Moim ulubionym rozdziałem jest „Wielkanocne jajko”. Jeżeli chcecie dowiedzieć się o czym jest ten rozdział musicie przeczytać. W 2156 roku moim zdaniem rzadko znajdzie się człowiek, który będzie czytał książki w taki sposób jak my wszyscy teraz. Zakładać będziemy wtedy elektroniczne okulary, z których wychodzić będą kabelki, a na ich końcach będą przyssawki, które będziemy przyczepiać do czoła. Z tego urządzenia wysyłane będą informacje zawarte w elektronicznych książkach. Gdy naciśniemy odpowiedni guziczek, przedstawi „czytającemu” hologram, który wyglądać będzie jak elektroniczny ekran. Jak najedziemy się na niego palcem pojawi się następna scena.

7 komentarzy:

  1. Przeczytałam z zaciekawieniem twój post.
    Mnie też w książce pt ,,Mikołajek,, spodobała się właśnie ta przygoda.
    Wiem,że postęp technologiczny pędzi i za ponad sto lat nie wiemy czego się spodziewać.
    Moja wizja przyszłości mówi mi,że żadne elektroniczne okulary nie zastąpią nam przyjemności czytania książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się twój wpis i z wielką przyjemnością go czytałam. Będę musiała Cię poprosić, żebyś pożyczyła mi jedną z Twoich książek. Jak Ciebie tak wciągnęły, to może mnie też wciągną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Paulino, żałuję że nie dożyję roku 2156 i nie założę opisanych przez Ciebie elektroniczno - bąbelkowych okularów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Paulinko ciekawy był twój post a zarazem nowoczesny. Twoja opowieść o czytaniu książek była fantastyczna! Lecz moim zdaniem lepiej by było z mojego postu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również lubię rozdział Jajko Wielkanocne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale! Twoja ocena jest już na e-dzienniczku (popracuj nad interpunkcją).

    Zad. 7
    Termin realizacji: 14.03. PP 15p.
    Przepisz z zeszytu (bez błędów!) twoje opowiadanie o misiu. Możesz je uzupełnić o dodatkowe elementy dostrzeżone na filmie (link: http://www.adme.ru/video/stoj-do-konca-i-ne-vzdumaj-slomatsya-620555/). Pamiętaj, że fragment dotyczący spotkania misia z pumą ma obejmować przynajmniej 7 zdań, rozpoczynać się od “Pewnego razu…”, a kończyć na “Na szczęście…”. Ponadto należy wcielić się w postać niedźwiadka i opisywać zdarzenia z jego perspektywy, czyli w 1 osobie. Następnie napisz dalszą część historii, w której filmowy miś spotka Mowgliego i jego przyjaciół (przynajmniej 10 zdań, musi być pozytywne zakończenie!). W swoim opowiadaniu nie stosuj dialogów, a mowę zależną, czyli konstrukcje np.: "Spytałem, czy mogę się z nim bawić.", albo "Słyszałem, że powiedział mu o tym, co wtedy czuł." Będzie oceniana logika i spójność Twojego tekstu.
    PR (+0-8 punktów, nieobowiązkowe): własny plakat lub ilustracja, wykonane dowolną techniką, dołączone do postu z opowiadaniem i związane z treścią Twojego tekstu; wykorzystanie w swym opowiadaniu różnych technik spójnego opisu (przymiotniki, przyimki, bogactwo językowe rzeczowników określających przestrzeń lub wygląd bohaterów, porównania, przypuszczenia, sugestie, itd.).
    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń