środa, 27 listopada 2013

BAŚŃ O RYBAKU I JEGO ŻONIE

Gdy byłam małym dzieckiem na urodziny dostałam zbiór baśni. Co wieczór z mamą czytałam jedną z nich. Wszystkie były baaaardzo ciekawe, ale najbardziej w głowie utkwiła mi baśń "O rybaku i jego żonie". Polubiłam ją dlatego,bo bardzo dobrze sprawdzało się w niej przysłowie: "CO ZA DUŻO, TO NIE ZDROWO". Opisana jest tam historia poczciwego i miłego rybaka i jego zachłannej żony. Pewnego dnia rybak złowił złotą rybkę, która przemówiła do niego ludzkim głosem - Wypuść mnie poczciwy rybaku, to spełnię twoje każde życzenie. I tak się stało. Rybak wypuścił rybkę i wrócił do domu. Opowiedział o swoim spotkaniu z rybką. Żona gdy to usłyszała, kazała rybakowi wrócić i prosić rybkę o nową balie. Złota rybka spełniła jego życzenie. A potem życzeń było coraz więcej i więcej, aż rybka zezłościła się i odmieniła wszystkie ich życzenia.

Morał tej baśni jest taki, że powinniśmy się cieszyć z tego co mamy i nie wykorzystywać innych by było nam lepiej.

                       





6 komentarzy:

  1. Twój tekst ma mniej niż 30 zdań.
    Dobrze poradziłeś sobie z zadaniem, ale nie skomentowałeś postów wyznaczonych osób.
    Otrzymałeś dodatkowy punkt za omówienie morału tekstu.
    Zadanie nr 3 (czas wykonania: do 19.12. PP15, PR5):
    - Utwórz post o tytule "Sekrety Bożego Narodzenia"
    - W treści opisz jeden dziwny zwyczaj bożonarodzeniowy i jedną nietypową potrawę wigilijną (zwyczaj i potrawa mogą być zagraniczne lub regionalne),
    - Twój opis musi mieć przynajmniej 30 zdań, zawierać wszystkie elementy tej formy (rzeczowniki, przymiotniki, przysłówki, nazwy kształtów, kolorów, porównania, przypuszczenia, sugestie),
    - Wstaw jeden obrazek do treści twojego wpisu,
    - Skomentuj notatki pięciu osób nt. baśni lub sekretów Bożego Narodzenia.
    PR
    - Odszukaj w dowolnym źródle, skąd wzięła się opisywana przez ciebie tradycja,
    - Odszukaj wyjaśnienie i napisz, dlaczego na Wigilię przygotowuje się wybraną przez ciebie potrawę (możesz kogoś zacytować),
    - Skomentuj notatki większej ilości osób (>5),
    - Napisz, gdzie dzisiaj można poczuć prawdziwą magię Świąt? Uzasadnij swoje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę, powiedz mi, jaki jest morał tej baśni ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja swój zbiór baśni dostałem od św. Mikołaja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię też tą baśń chciałabym mieć też taką złotą rybkę, a ty? Może już pływa w twoim stawie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Paulino, kiedy czytam twój post przypomina mi się jak moja Mama co wieczór czytała mi bajki. Zawsze pod koniec opowieści było mi smutno, że już muszę iść spać i za każdy razem prosiłem Mamę przeczytaj mi jeszcze jedno lub chociaż pół opowiadania.

    OdpowiedzUsuń